sobota, 14 września 2013

Pieguski

Pieguski, to mój wczorajszy pomysł na przyjęcie niezapowiedzianych gości. Robi się je szybko, a wychodzą kruche i smaczne. Dodatki można modyfikować według uznania. Mnie najbardziej smakuje czekolada, a moja mama uwielbia te lekko przypieczone rodzynki.






Składniki:

kostka margaryny
szklanka cukru pudru
1 jajko
2 i pół szklanki mąki pszennej 
pół łyżeczki soli
pół łyżeczki sody

dodatki według uznania - u mnie czekolada mleczna i rodzynki



Wykonanie:

Margarynę utrzeć dokładnie z cukrem, dodać jajko, utrzeć. Mąkę wymieszać z solą i sodą, dodawać powoli cały czas ucierając. Dodać pokrojoną czekoladę i rodzynki. Z ciasta formować rękami małe kulki, następnie je zgniatać i układać na blaszce do pieczenia. Należy pamiętać o zachowaniu większych odstępów, gdyż ciasteczka trochę podrosną w trakcie pieczenia. Piec w temperaturze 180 stopni przez około 15 minut.

Embed_x91g2fxwkmsex10sftx4z7nquicxeqzz

2 komentarze:

  1. Dzień dobry, jestem zainteresowana współpracą z Pani blogiem, proszę o kontakt:) wspolpraca@armadeo.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. na moim blogu trwa jeszcze rozdanie ciasteczkowe - http://magicznezyciemarty.blogspot.com/2013/09/rozdanie-u-marty-ciasteczkowy-potwor-1.html - serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń