wtorek, 13 sierpnia 2013

Placki z patisonów i ziemniaków z serem

Kolejne warzywo, którego sporo wyrosło w moim ogródku. Są delikatniejsze niż zwykłe placki ziemniaczane. Uwielbiam ich przysmażoną skórkę.



Składniki:

patisony
ziemniaki
cebula
przyprawy (u mnie sól, pieprz, Vegeta)
1-2 jajka
mąka pszenna
olej
ser żółty
(ilość dowolna, ja użyłam około 2 sporych patisonów, 1 dużą cebulę i 5 średnich ziemniaków)

Wykonanie:

Ziemniaki obrać, patisony według uznania. Gdy są duże, skórka może być lekko twarda, ja jednak jej nie usuwałam. Warzywa zetrzeć na drobnych oczkach tarki, posolić, zostawić, wycisnąć wodę jaka się utworzy. Pokroić drobno cebulę, a następnie podsmażyć. Połączyć wszystko razem, doprawić, dodać jajka, a następnie tyle mąki, żeby masa nie rozlewała się na patelni. Łyżką wykładać masę na patelnię, formując cienkie placki. Smażyć kilka minut po obydwu stronach. Na gorące położyć plasterek sera żółtego. Można włożyć na chwilę do ciepłego piekarnika, żeby ser bardziej się roztopił. Świetnie smakują z ketchupem.



Embed_wcyj3ioalp0mjoqkptxiyvgnvvmmyqzz

3 komentarze:

  1. Muszą być pyszne! Zapraszam do dodania ich do mojej akcji Warzywa psiankowate :) Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  2. Banerek nie działa, więc na tę chwilę nie mogę zaakceptować przepisu, nie mogę znaleźć Twojego adresu e-mail, napisz do mnie, chętnie pomogę. Możesz też wstawić po prostu link do zaproszenia na blogu, to wystarczy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, dziękuję i mam nadzieję na więcej przepisów z Twojej strony.

    OdpowiedzUsuń